Saturday, April 6, 2013

Setiap pagi aku bangun.

Just felt like blogging with Bahasa Malaysia today, cuz I can! 


Updates and bits and pieces from my life: 








Follow me on Keek! @janiceeec






Love me some extra huge strawberries! 








Extreme large skull spotted! 


This was taken at the beginning of the year though, All Hail 2013!




I don't usually post pictures on my blogger though, because I find it extremely troublesome to plug in an iPhone USB wire and to use stupid iPhoto to import pictures and takes forever and the super random complication process. Now, I have hit treasure! No more cable, all wire free! :D 

More pictures/videos to come!

Taken directly by me from my baby iPhone.


Download the Simple Transfer app from the Appstore for the stress-free exchange! 






1. Banyaklah perkara-perkara karut yang telah berlaku beberapa hari ni, membuatkan aku sakit kepala. Sebab kena fikir banyak-banyak atas perkara-perkara yang sangat bodoh. Orang generasi ni tidak mengunakan kepala lah! Buat apa-apa pun kena fikir dengan jelas dulu sebelum melakukannya. (O.O?) 



Oh my, my BM is horrible. and, so simple! Lousy, Janice, lousy.



2. Tiap hari muncul di otak aku bahawa lagi tiga bulan, Tahun Satu kajian perubatan (?) aku ni dah nak berakhir. Macam tidak boleh dipercayai. 2nd Semester ni rasanya macam baru jelah start. Macam belum lagi warm up!



Ada la banyak2 perkara yang telah berlaku tiap-tiap hari yang membuatkan aku terfikir bahawa dunia kitorang ni macam not worth living for the people. 

Aku rasa macam disebabkan oleh perbuatkan orang-orang lain, dunia ni telah menjadi tempat yang sangat sangat ... ganas.


3. Telah pun 7 bulan berlalu aku bertinggal di negara ini, di tempat ini, telah pun 7 bulan aku berkomunikasi dengan orang-orang yang berasal dari negara-negara dari seluruh dunia. 


Aku rasa sangat, sangat tidak selesa. 

Memanglah tempat baru, and I am tired of trying. Sick of trying. Sudah gila bercuba nak betulkan, nak buatkan tempat ni rasa macam rumah kita, nak jadikan tempat ni the same comfort zone that was before.

Mungkin aku ni sekarang sedang melalui frasa-frasa yang akan dilalui oleh setiap orang who steps out of their comfort zone. 


Semoga aku berjaya.



4. Aku rasa blog aku ni macam tanpa arah. Sebab bila aku menulis tentang sesuatu perkara yang telah berlaku, atau apalah yang aku sedang berfikir ni, aku tidak boleh ceritakan seluruh cerita. Sbb memanglah something is private & confidential. 


Jadi, aku rasa kalaulah ada orang yang baca blog aku pun, diorang takkan faham apalah aku sedang bleh bleh ni. 

Sorry guys!


5. Last but not least! 

Aku rasa no one reads my blog -____-

So who cares, right? I can crap all I want here and no one reads it LOL.


Okey, bye!











2 comments:

Alvin L said...

I did, I read your blog today and I'm pretty sure I'll be back here very soon. Cheers!

Janice C: said...

Aww thank you! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...